T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / TARSUS - Uluslararası Ashabı Kehf Anadolu İmam Hatip Lisesi

Rehberlik Servisi

Değerli Veliler, Sevgili Öğrenciler,

 21. yüzyılda okullarda amaç, öğrencilere sadece bilgi yüklemek değil; bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden yüksek verime ulaşmış bireyler yetiştirmektir. Bu amaca ulaşmak için verilen hizmetlerin önemli bir bölümü okulların Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisleri tarafından desteklenmektedir. Buna ek olarak, öğrencilerin gelişimsel süreçlerinde tüm ilgililerin, okul rehberlik servisi ile yapacağı işbirliği, rehberlik servisi çalışmalarının bireyler üzerindeki geliştirici etkisini güçlendirmekte ve nihai hedeflere ulaşmayı mümkün. Okul rehberlik servislerinin ilkeleri, öncelikleri, amaçları ve faaliyetlerine dair bu bilgilendirme yazısı ile Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi Hizmetlerinden en yüksek faydanın sağlanması hedeflenmektedir. Öğrencilerimizin gelişimlerine etkin katkılar yapmak amacıyla her zaman iletişime açık ve ulaşılabilir olduğumuzu hatırlatır; işbirliğiniz, katkılarınız ve desteğiniz için teşekkür ederiz. Saygılarımızla…

                                                               Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi

İLKELERİMİZ 

  • PDR hizmetleri, eğitim kurumlarının eğitim-öğretim etkinlikleri bütünlüğü içinde yer alır.
  • PDR hizmetleri tüm ilgililerin iş birliği ile yürütülür.
  • PDR hizmetleri tüm bireylere yöneliktir.
  • PDR hizmetlerinde gönüllülük esastır.
  • PDR hizmetlerinde bireye saygı esastır.
  • PDR hizmetlerinde gizlilik esastır.
  • PDR hizmetlerinde koşulsuz kabul esastır.
  • PDR hizmetlerinde tarafsızlık esastır.
  • PDR hizmetlerinde bilimsellik esastır.
  • PDR hizmetlerinde bireysel farklılıklara saygı esastır.
  • PDR hizmetlerinde bireye ve topluma karşı sorumluluk söz konusudur.
  • Görüşme sürecinin verimliliği için, randevulu çalışma sistemi esas alınır.

AMAÇLARIMIZ

  • Öğrencilerimizin,
  • Olumlu benlik algısı geliştirmelerine,
  • Üretkenliklerini geliştirmelerine,
  • Etkin iletişim becerileri kazanmalarına,
  • Kendilerini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle tanımasına,
  • Duygularını fark edebilmelerine ve kontrol edebilmelerine,
  • Kendine ait ilgi, istek ve yeteneklerine dair farkındalık geliştirmelerine,
  • Yaşamın zorlukları ve krizleri ile başa çıkma becerileri geliştirmelerine, 
  • Etkili problem çözme becerilerinin gelişmelerine, doğru kararlar verebilmesine,
  • Gelişimlerini takip ederek, olumlu yönlerini güçlendirmelerine; varsa olumsuz yönlerini destekleyerek olumluya dönüştürmelerine,
  • Temel eğitimden başlayarak ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine,
  • Gelişimlerine yardımcı olacak fırsatları, okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, meslekleri, toplumun beklentilerini tanımasına,
  • Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır.

ORTAOKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK SERVİSİ

Ortaokul yılları öğrencilerin ilkokulun çocuksu telaşlarının ve oyunlarının yerini yavaş yavaş ergenliğin ve büyüme kaygılarının aldığı oldukça değişken ve hızlı bir dönemdir. Bu döneme özgü gelişimsel özelliklerin yaşanma şekli de hızı da elbette öğrencinin bireysel farklılıklarına göre şekillenmektedir. Gelişimsel ve önleyici rehberlik anlayışını temel alan rehberlik bölümümüz, söz konusu dönemin özelliklerini ve öğrencilerimizin bireysel ihtiyaçlarını da dikkate alarak çalışmalarını yürütür.

Öğrencilerimizin;

  • Farkındalıklarını geliştirmeleri
  • Olumlu benlik kavramına sahip olmaları
  • Etkin çalışma alışkanlıkları kazanmaları
  • Karar verme
  • Sorumluluk alma.
  • Sorun çözme ve

İletişim becerileri edinmelerine yönelik planlanan etkinlikler bu yıl hayata geçirilen Öğrenci Danışmanlığı Programı ile desteklenir. İlgili komite tarafından hazırlanan içerik danışman öğretmen tarafından öğrencilerle interaktif olarak paylaşılır.

LİSE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBELİK SERVİSİ

Bölümümüz, gelişimsel ve önleyici rehberlik anlayışını benimser ve uygular. Bu anlayış çerçevesinde, öğrencilerin ihtiyaçları ve gelişimsel özellikleri dikkate alınarak yıllık çalışma planları düzenlenir, öğrencilerin temel yaşam becerileri kazanmaları için bilgilendirici ve eğitsel çalışmalar yürütülür. Programımız öğrencinin:

  • Kendini tanıması ve ifade etmesi
  • Duygularını tanımlaması
  • Davranışlarıyla duygu ve düşünceleri arasında bağlantı kurması
  • Öz disiplin geliştirmesi §  Etkin çalışma alışkanlıkları kazanması
  • Hedef belirlemesi ve hedeflerini gerçekleştirmesi.
  • Seçimlerinin sonuçlarını değerlendirmesi etrafında şekillendirilir.

Bu yıl hayata geçirilen Öğrenci Danışmanlığı Programı ile desteklenen ve ilgili komite tarafından hazırlanan içerik danışman öğretmen tarafından öğrencilerle interaktif olarak paylaşılır. Öğrencilerimiz, yapılan bireysel görüşmeler ve çeşitli rehberlik etkinlikleri ile etkin iletişim kurma, karar verme, problem ve çatışma çözme gibi becerileri geliştirirler.
Öğrencilerimizin kişisel gelişimini desteklemek ve okul-aile iş birliğini sağlamak amacıyla veli görüşmeleri gerçekleştirmenin yanı sıra onların gelişimsel, akademik, sosyal ve duygusal ihtiyaçları doğrultusunda, uzmanların davet edildiği öğrenci ve veli eğitim seminerleri düzenlenir.

VELİ / EĞİTİM SEMİNERLERİ

Velilerimizin çocuklarıyla sağlıklı bir iletişim kurmalarını, gelişim dönemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını desteklemek amacıyla Rehberlik Servisi seminerler düzenler. Ortaokul döneminde öğrencilerimiz ilgi, yetenek ve değerlerini keşfetmeye başlarlar. Bu süreç, onlara gelecekte seçebilecekleri iş ve meslek konusunda kendilerine dair önemli ipuçları verir. Güncel meslek ve alanları tanıtmak amacıyla her yıl Meslekler Günü düzenlenerek öğrencilerin kendilerine dair farkındalıkları artırılmaya çalışılır. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi çalışmalarını; aile desteği ve iş birliğinin önemi, veliler ve öğrenciler arasındaki iletişimin sağlıklı yürümesi hedefleri doğrultusunda sürdürür. Rehberlik Servisi çalışma prensibi, öğrenci ve psikolojik danışman arasındaki karşılıklı güven ilkesine dayanır. Öğrencilerimiz, sağlanan bireysel, duygusal, sosyal ve akademik destek ve çeşitli rehberlik etkinlikleriyle ortaokul seviyesine uyum sağlayarak bir sonraki eğitim basamağı olan liseye hazırlanırlar.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.11.2023 - Güncelleme: 29.12.2023 09:55 - Görüntülenme: 149
  Beğen | 0  kişi beğendi